Zastávka Legiovlaku v Mělníku se uskutečnila ve dnech: 8.- 13.5.2018.
Co je to Legiovlak?
Legiovlak je vzpomínka, pojízdné muzeum či „živý“ památník, který vzdává poctu deseti tisícům československých legionářů v Rusku. Continue reading
Zastávka Legiovlaku v Mělníku se uskutečnila ve dnech: 8.- 13.5.2018.
Co je to Legiovlak?
Legiovlak je vzpomínka, pojízdné muzeum či „živý“ památník, který vzdává poctu deseti tisícům československých legionářů v Rusku. Continue reading
15.9.2016
Mariánské léto s teplotami přes 31 °C trošku zrazovalo od cesty do Luženského muzea. Prohlídka „Stříbrného šípu“/ M 260.001/ a „Věžáku“ M 120.417 byla však velmi silným lákadlem.
14.12.2015
Dne 13.12.2015 byl slavnostně zahájen provoz na trati 076 Mělník-Mšeno. V Mělníce i Mšeně probíhal doprovodný program. Oslavy začaly vypravením zvláštního vlaku z Kolína.
5.12.2015
Dne 13.12.2015 bude po opravě slavnostně zahájen provoz na opravené části trati 076 úsek Mělník-Mšeno. Po 118 letech od uvedení do provozu se trať dočkala generální opravy.
22.9.2015
Akci „1. otevření depa Turnov pro veřejnost“ uspořádal spolek Kolej-klub v rámci oslav 150 let od zahájení provozu na trati Turnovsko – kralupské dráhy. Program byl ve dnech 5. a 6.9. 2015 v podobě výstavy historických železničních vozidel.
20.9.2015
Oslava 150 let od zahájení provozu Turnovsko – kralupské dráhy se konala ve dnech 5. a 6.9 2015.
20.6.2015
Železniční stanice Lovosice ožila vozidly dieselové trakce vlastněných KŽC. Zvláštní vlaky, nástupiště i vestibul haly hostil davy návštěvníků a pasažérů zvláštních vlaků.
2.5.2015
Společnost LokoTrain se zabývá pronájmem lokomotiv. Svojí flotilu posílila o 3 kusy strojů Siemens Vectron.
Poslední z dodávky nových lokomotiv ukončila dvojice 386.019 a 386.020 tažená lokomotivou 186.291, které projížděly Děčínem 29.3.2015.
21.4.2015
Jedná se o poslední etapu opravy Hlavního nádraží. Zastřešení je více jak sto let stará ocelová konstrukce, kterou tvoří dva oblouky nad 1 až 4 nástupištěm. Celý objekt Hlavního nádraží Praha je památkově chráněn. Termín dokončení opravy je 6. měsíc roku 2017. Investice si předběžně vyžádá 470 milionů korun. Výše finančních prostředků se však může navýšit. Záleží na stavu kovové konstrukce. Její stav a následné opravy budou přesně známy po odmontování stávajících drátoskel a odstranění nátěrů z kovových prvků. Zároveň bude kompletně vyměněno veškeré trolejové vedení.Continue reading
27.1.2015
Obec Čerčany je hezká obec v Posázaví v okrese Benešov u Prahy. Nádraží se zrekonstruovaným svrškem je součástí tratí Posázavského pacifiku. Cílem nejsou Čerčany a ani nádraží či sbírání hub. Tím je obec Lštění, obec s cca 300 obyvateli, nacházející se asi o 2 km dále, respektive dřívější montážní základna Železničního vojska. Na ní se léta a ve stavu rozpadajícím se, nacházela plejáda železničních vozů patřících Podblanickému vědeckotechnickému klubu železničnímu.Continue reading
11.1.2015
Aktualizováno: 20.6.2015
Aktualizováno: 2.9.2015
Oprava či likvidace železniční tratě 076 v úseku Mělník – Mšeno?
V současné době je trať snesena a provoz nahrazují autobusy. Majitel/ SŽDC/ mediálně přislíbil trať opravit a zprovoznit. Zpráva ze SŽDC z konce 1. Q roku 2015 hovoří o tom, že termín přípravy se protáhl. Výběrové řízení a projektová příprava proběhne do konce 2. Q 2015. Ve 3. a 4. Q roku 2015 by měla proběhnout oprava. Zatím je přibližná cena odhadována mezi 200 – 300 milióny korun.
24.11.2014
Ve vašem muzeu se nacházejí stroje ze zápůjčky z majetku NTM. Stroje 414.404 z roku 1894 s tendrem, 404.003 z roku 1901, 434.0170 z roku 1919 s tendrem, drezína Dm4-44001, nákladní vůz a model rozvodu parního stroje Gooch. Nyní se objevily informace o jejich odvozu do depozitáře NTM v Chomutově. Jak to tedy je?
„Ano, smluvní vztahy mezi NTM a SŽVJ vypršely ke dni 1.11.2014 a do 30.11.2014 mají být exponáty vráceny do depozitáře NTM v Chomutově. Bohužel se nepodařilo dojednat podmínky s NTM. Návrhy smluv jsme obdrželi 17.10.2014, tedy 14 dní před ukončení výpůjček a na naše připomínky generální ředitel NTM nereagoval. Každá smlouva má dva účastníky. Situace je nám líto, ale nezměníme ji. Na poslední schůzce v Jaroměři v pátek 22.11.2014 jsme nabídli řediteli železničního muzea NTM Mgr. Michalu Novotnému podpis smluv dle návrhu NTM na 6 měsíců s tím, že tak můžeme získat čas na možnou dohodu. Místo toho vytáhl vytištěné tiskové prohlášení NTM, že si SŽVJ jednostranně vybrala možnost s NTM nadále nespolupracovat. Toto jednání zástupců NTM o něčem svědčí.“