Menu Zavřeno

331.019

Označení: 331.019, XII, 

 

Přezdívka: Uhranka

 

Stav: neprovozní, zdroj náhradních dílů pro 331.037

 

Rok výroby: 1915, výrobní číslo: 3732

 

Výrobce: Magyar Királyi államvasutak gépgyára, Budapešť

 

K vidění: Bratislava, ŽSR – Železničné múzeum Slovenskej republiky

 

Depo/ DKV:

 

Majitel: Majitel: ŽSR – Železničné múzeum Slovenskej republiky (do 1.1.2018 MDC ŽSR – VVÚZ Múzejno – dokumentačné centrum železníc Bratislava)

 

Počet vyrobených kusů: 419, 36 u ČSD

 

Informace a údaje známé k datu 1.4.2018.

Kategorie:

Výkon: 500 kW

Maximální rychlost: 60 km/h

Uspořádání pojezdu: 1´C 1´h2t

Rozvod: Heusinger

Hmotnost:  41,12 t

Hmotnost vyzbrojené: 52,76 t

Délka:  10930 mm

Šířka:  3050 mm

Výška: 4000 mm

Průměr hnacích dvojkolí: 1180 mm

Průměr předního běhounu: 950 mm

Průměr zadního běhounu: 950mm

Historie:  Občas uváděný rok výroby lokomotivy je rok výroby kotle. Kotel výrobní číslo 2109 , rok 1908, z lokomotivy 375.608 MÁV dosazen v roce 1962.

Číslo lokomotivy 331.037 také není původní. Původní lokomotiva 331.037 jezdící na Slovensku již neexistuje. Tato lokomotiva, která toto číslo nese, se na Slovensko dostala v roce 1988. Byla vyměněna s Maďarskem za vůz , který patřil do Hortyho vlaku, za skříň vozu Bc-mot  a kopii návěstidla.

Prameny a odkazy:

http://www.kphzd.sk/node/2

Železničný Semafor, ročník XXI., 2011, ŽSR

Interní předpisy ČSD