387.043

Označení: 387.043, tov. označení Škoda 10Lo8

Přezdívka: Mikádo

Stav: neprovozní, zatopitelná na polovinu tlaku

Rok výroby: 1937, výrobní číslo: 847

Výrobce: Škoda Plzeň

K vidění: Muzeum ČD Lužná u Rakovníka

Depo/ DKV: Praha Masarykovo nádraží, Břeclav, Brno dolní, oprava ŽOS České Velenice, Nymburk, Louny

Majitel: NTM

Počet vyrobených kusů: 43

Kategorie:

Popis

Výkon: 1546kW

Maximální rychlost: 120km/h

Uspořádání pojezdu: 2´C 1´ p3

Hmotnost lokomotivy bez tendru: 92,6 t

Délka: 14 938,5 mm

Šířka: 3120 mm

Výška: 4630 mm

Průměr hnacích dvojkolí: 1950mm

Průměr předních běhounů: 1044 mm

Průměr zadních běhounů: 1308 mm

 

Tendr: 930.114

Hmotnost tendru 930.1: 21,9 t

Hmotnost tendru vyzbrojeného: 60,7 t

Průměr dvojkolí: 995 mm

 

Historie:

1. výrobní série vyrobena v roce 1926, Škoda 10Lo1, ČSD 386.001 – 006.

Zkušební jízdy probíhaly v roce 1926, již s označením 387.001 až 06.

Podle evidence stály lokomotivy 387.001 a 02 1.500 000,- Kčs za kus.

Cena 1.2 mil. Kčs za kus účtována za 387.003 -006. Tendry řady 923.0 stály za kus 414 000,- Kč

 

2. série lokomotiv Škoda 10Lo2, ČSD 387.007-011 byla vyrobena roku 1930.

 

3. série Škoda 10Lo3 byla vyrobena v roce 1932 a to čísla 387.012-21.

 

4. výrobní série byla vyrobena takto:

1933 Škoda 10Lo4, ČSD 387.022-026

1934 Škoda 10Lo5, ČSD 387.027-029

1935 Škoda 10Lo6, ČSD 387.030-031

1936 Škoda 10Lo7, ČSD 387.032-033

 

5. série vyrobena v roce 1937 pod továrním označením Škoda 10Lo08.

ČSD označení 387.034-387.043.

 

Zdroj:

Archiv Škoda