423.0145

Označení: 423.0145

 

Stav: provozní

 

Přezdívka:  Velký Bejček

 

Rok výroby: 1937, výrobní číslo 1719

 

Výrobce: Českomoravská – Kolben – Daněk akciová společnost, Praha VIII

 

K vidění: na akcích

 

Depo/ DKV: 1949 Cheb, 1950 České Budějovice, 1953 Česká Třebová, 1957 Kolín, zrušena 1978, od 1994 v péči Mladoboleslavského železničního spolku (MBŽS), 2002 Jaroměř/ 2004-2006 oprava do provozního stavu členy Společnosti železniční výtopna Jaroměř (SŽVJ), 12/2013 provozovatel MBM rail s.r.o. a odvoz z Jaroměře

 

Majitel: Mladoboleslavský železniční spolek (MBŽS), provozovatel: MBM rail s.r.o.

 

Počet vyrobených kusů: 231

 

Informace a údaje známé k datu 5.11.2017.

Kategorie:

Popis

Popis:

Výkon: 530 kW

Maximální rychlost: 50 km/h

Uspořádání pojezdu: 1’ D 1’

Rozvod: Heusinger

Hmotnost lokomotivy: 54 t

Hmotnost služební: 72,4 t

Délka: 11920 mm

Šířka: 3100 mm

Výška: 4400 mm

Průměr hnacích dvojkolí: 1150 mm

Průměr předních běhounů: 880 mm

Průměr zadních běhounů: 880 mm

 

 

 

Prameny a zdroje:

 

Miloš Kratochvíl, Lokomotivy řady 423.0, Miloš Kratochvíl, Vydol, ISBN 978-80-86765-07-5

 

PhDr. Zbyněk Zlinský, Parní lokomotivy na našich kolejích: řada 423.0

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/003591-Parni-lokomotivy-na-nasich-kolejich-rada-4230/

 

Letohradský železniční klub

http://www.lzkclub.estranky.cz/clanky/o-nas/

 

Lokomotiva 423.0145

http://loko423.webnode.cz/popis-a-charakteristika-parni-lokomotivy-423-0145/

 

Mladoboleslavský železniční spolek

http://www.mbzs.net/?pg=article&id=3-parni-lokomotiva-423-0145