477.043

Označení: 477.043

Přezdívka: Papoušek

Stav: provozní

Rok výroby: 1955, výrobní číslo 3042

Výrobce: ČKD

K vidění: Muzeum ČD Lužná u Rakovníka

Depo/ DKV: Praha Vršovice, Praha střed, od 1959 České Budějovice, Valašské Meziříčí, 1961 Zvolen/ fyzicky vozová stanice Brezno/, od 1974 do 1979 Kolín/ fyzicky Nymburk/, Teplárna Malešice jako vytápěcí kotel

Majitel: ČD DHV

Počet vyrobených, rekonstruovaných či přeznačených kusů: 60

Kategorie:

Popis

Výkon:  1595 kW

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: 2´ D 2´ p3t

Rozvod: Heusinger

Hmotnost: 101,7 t

Hmotnost ve službě: 128,7 t

Délka: 17300 mm

Šířka:  mm

Výška: 4570 mm

Průměr hnacích dvojkolí: 1624 mm

Průměr předních běhounů: 880 mm

Průměr zadních běhounů: 880 mm

 

Zachránce 477.043 je pan Ivo Bartosch. Lokomotivu zachránil před vrakováním. Byla odkoupena Teplárnou Malešice jako vytápěcí kotel, ale tím se nikdy nestala. Díky péči byla provozní. V roce 2000 jí zpět odkoupily ČD.

 

Historie: původně řada 476.1 38 kusů přečíslováno a rekonstruováno na 477.0. Od čísla 39 vyrobeno 22 kusů 477.0. Lokomotivy této řady jsou nejvýkonnější tendrové lokomotivy v Evropě. Uspořádání pojezdu vychází z lokomotiv řady 456.0/ Krasin/.

 

Zdroj:

Malec Miroslav; Martínek Michal,  Naše lokomotivy,  Albatros, 1984.

Poznámky a archiv autora.