CP 10, 310.922, 310.901

Označení: 310.922, do roku 1938: 310.901

Typové označení: CP 10

Tovární označení: 11 Lo 4, série Tarzan

 

Přezdívka: osobní Kačenka

 

Stav: neprovozní

 

Rok výroby: 1930, výrobní číslo 580

 

Výrobce: Škoda Plzeň, kotel Novák a Jahn, a.s. Adamov

 

K vidění: ne, v péči Společnosti železniční při DKV Česká Třebová

 

Depo/ DKV/ ČSLA: ČSLA Železniční pluk Pardubice – v provozu na vojenské vlečce Lysá nad Labem – Milovice, ČSLA Pardubice, v roce 1974 ji ČSD odkoupily na pomník do České Třebové, 1994 oprava Společností železniční při DKV Česká Třebová, 1996 provozní, 2011 neprovozní

 

Majitel: ČD DHV

 

Počet vyrobených kusů: 5

Popis

Popis:

Výkon:  220,6 kW

Maximální rychlost: 40 km/h

Uspořádání pojezdu: C p2t

Hmotnost: 23,2 t

Hmotnost vyzbrojené: 30,2 t

Délka: 8620 mm

Šířka: 2900 mm

Výška: 3850 mm

Průměr spřažených dvojkolí: 1000 mm

 

Původně byla označena 310.901. Číslo 310.922 nese od roku 1938. Celá série CP 10 /t. ozn. 11 Lo 4 nesla označení Tarzan.

Čtyři kusy CP 10 vyrobeny pro Báňskou a hutní společnost Třinec a jeden/310.901/ pro Ministerstvo národní obrany.

 

 

Prameny a zdroje:

 

Státní oblastní archiv v Plzni

 

Společnosti železniční při DKV Česká Třebová

http://www.spolzel.cz/

 

PhDr. Zbyněk Zlinský, Papírové kafemlejnky

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001802-Papirove-kafemlejnky/

 

Ivan Dobiáš, Pavel Stejskal, Ing. Jiří Šedo, Publikace 115 let trati Choceň – Vysoké Mýto – Litomyšl

http://www.chocen-litomysl.cz/historie-publikace-115-let-trati-chocen-vysoke-myto-litomysl.html

 

Jindřich Bek , Atlas lokomotiv náčrtky parních lokomotiv a tendrů Jindřich Bek, Nadas