EP 1000 č.3591, SONP č.32, 526.001

Označení: 1435 EP 1000, SONP č.32, novodobé označení 526.001

 

Stav: probíhá kompletní renovace do provozního stavu

 

Rok výroby: 1956, výrobní číslo: 3591

 

Výrobce: ČKD Praha

 

K vidění: na akcích, v péči: Společnost železniční výtopna Veselí nad Moravou o.s.

 

Depo/ DKV:  26.5.1956 Kladensko-nučická dráha/ KND/ Spojené ocelárny, n.p. Kladno/ SONP/, 1978 zrušena, 1979 vytápěcí kotel, 1980 nečinná a odstavena v Kořenově – NTM Praha, 1992 převoz do depa Veselí nad Moravou

 

Majitel: NTM Praha

 

Počet vyrobených kusů: 25

 

Informace a údaje známé k datu 1.11.2017.

Popis

Popis:

Výkon:  735,5 kW

Přetlak kotle: 1,6 MPa

Počet parních válců: 2

Maximální rychlost: 50 km/h

Uspořádání pojezdu: Et

Rozvod: Heusinger

Hmotnost: 58,4 t

Hmotnost vyzbrojené: 78,8 t

Délka: 12.500 mm

Šířka: 3050 mm

Výška:  4100 mm

Průměr hnacích dvojkolí: 1200 mm

 

Objem vodojemu: 10,5m3

Objem uhláku: 5 m3

 

 

 Tendrová dvojčitá parní lokomotiva 1435 EP 1000 o pěti spřažených nápravách byla vyrobena v počtu 25 kusů pro průmyslové vlečky podniků ČSSR.  

 Lokomotiva 1435 EP 1000 je největší a nejvýkonnější typem ze čtyř řad, které byly konstruovány s využitím stejných typizovaných dílů. Tři další řady s typizovanými díly jsou typy 1435 BS 200, 1435 CS 400, 1435 CP 600.

 Rám lokomotivy je celosvařovaný a na něj je zavázán celosvařovaný kotel s ocelovým topeništěm. Vany pro vodu jsou uloženy symetricky oboustranně podél kotle.

 

  Lokomotiva EP 1000 výrobního čísla 3591 byly vyrobena pro Spojené ocelárny, n.p., kde sloužila na vlečce SONP pod pořadovým číslem 32.

 Lokomotiva nikdy nesloužila u ČSD. Jedná se o jedinou dochovanou lokomotivu své řady. Od roku 1994 probíhá kompletní renovace do provozního stavu občanským sdružením Společnost železniční výtopna Veselí nad Moravou.

 

 

Prameny a odkazy:

Společnost železniční výtopna Veselí nad Moravou o.s.

 

http://www.albatros.vlaky.net/ep1000/kontakt.html