T 478.1039, T478.1039, 751 039-9, 749 039-4

Označení: T 478.1039, 751 039-9

Rekonstrukce: 749 039-4

 

Stav: provozní

 

Přezdívka: Zamračená, Bardotka, Cecaňa

 

Rok výroby: 1967, výrobní číslo: 7044

Rekonstrukce: 1992 ĆSD

 

Výrobce: ČKD Praha

 

K vidění: v provozu

 

Depo/ DKV: 1993 LD Jihlava – služebna Jihlava, 2001 DKV Louny – služebna Chomutov, 2007 DKV Praha – služebna Praha-Vršovice, 2014 odprodej AŽD

 

Majitel: AŽD Praha

 

Počet vyrobených kusů: 230

Počet rekonstruovaných: 60

Popis

Popis:

Výkon: 1102 kW

Motor: K 6 S 310 DR

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: Bo’Bo‘

Hmotnost ve službě: 75 t

Délka celková: 16 500 mm

Šířka: 3074 mm

Výška: 4103 mm

Průměr dvojkolí: 1000 mm

Rozvor podvozků: 2400 mm

Vzdálenost otočných čepů: 9000 mm

 

Historie: V roce 1992 přestavěna na 749 039-4. Rekonstrukcí byl změněn způsob vytápění. Místo parního generátoru byl dosazen teplovzdušný alternátor.

 

Výroba:

 

T 478.1001 – 002, rok výroby 1964, prototypy

T 478.1003 – 007, rok výroby 1966, 0.série

T 478.1008 – 092, rok výroby 1967, 1.série

T 478.1093 – 170, rok výroby 1968-69, 2.série

T 478.1171 – 230, rok výroby 1970-71, 3.série

 

 

Prameny a zdroje:

 

http://www.prototypy.cz/?rada=749

 

Spolek Přátel Zamračených

http://spz.huu.cz/

 

Skála, Bohumil, 25 let provozu ověřovací série lokomotiv T 478.1 v lokomotivním depu Praha Vršovice, LD Praha Vršovice, 1991