T 478.1048, 751 048-0, 752 084-4, 749 254-9

Označení: T 478.1048, 751 048-0, 752 084-4, 749 254-9

Rekonstrukce 1.: 752 084-4

Rekonstrukce 2.: 749 254-9

 

Přezdívka: Zamračená, Bardotka, Cecaňa

 

Stav: provozní

 

Rok výroby: 1967, výrobní číslo: 7093

Rekonstrukce 1.: 1994 ČD, Česká Třebová na 752 084-4

Rekonstrukce 2.: 1995 ČD,  DKV Veselí nad Moravou na 749 254-9

 

Výrobce: ČKD Praha

 

K vidění: v provozu

 

Depo/ DKV: 12/1967 LD Olomouc, 12/1991 LD Brno Maloměřice, 1995 DKV Veselí nad Moravou, 1997 DKV Olomouc, 2002 DKV Liberec – služebna Meziměstí, 2005 DKV Česká Třebová – služebna Letohrad, 2008 DKV Olomouc – služebna Ol, 2010 DKV Plzeň – služebna Tábor, 2012 DKV Praha – služebna Praha Vršovice, 2013 neprovozní, 4/2016 ČD prodej soukromé vlastnictví, 2016-17 oprava ČMŽO Přerov, 30.6.2017 odvoz do Brna

 

Majitel: soukromé vlastnictví

 

Počet vyrobených kusů: 230

Počet rekonstruovaných: 60

 

Informace a údaje známé k datu 4.7.2017.

Popis

Popis:

Výkon: 1102 kW

Motor: K 6 S 310 DR

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: Bo´Bo´

Hmotnost ve službě: 75 t

Délka celková: 16 500 mm

Šířka: 3074 mm

Výška:  4103 mm

Průměr dvojkolí: 1000 mm

Rozvor podvozků: 2400 mm

Vzdálenost otočných čepů: 9000 mm

 

Historie:

Rekonstrukce 1.: Lokomotiva 751 048-0 byla v roce 1994 přestavěna na 752 084-4. Rekonstrukcí byl odebrán parní generátor PG 500 a dosazen balast/ umělá zátěž/.

 

Rekonstrukce 2.: Lokomotiva 752 084-4 byl v roce 1995 přestavěn na 749 254-9. Při rekonstrukci byl dosazen teplovzdušný alternátor.

 

 

T 478.1001 – 002, rok výroby 1964, prototypy

T 478.1003 – 007, rok výroby 1966, 0.série

T 478.1008 – 092, rok výroby 1967, 1.série

T 478.1093 – 170, rok výroby 68-69, 2.série

T 478.1171 – 230, rok výroby 70-71, 3.série

 

 

Prameny a zdroje:

http://www.prototypy.cz/?rada=749

http://spz.huu.cz/

Skála, Bohumil, 25 let provozu ověřovací série lokomotiv T 478.1 v lokomotivním depu Praha Vršovice, LD Praha Vršovice, 1991