T 478.1107, T478.1107, 751 107-4, 749 107-9

Označení: T 478.1107, 751 107-4

Rekonstrukce: 749 107-9

 

Stav: provozní

 

Přezdívka: Zamračená, Bardotka, Cecaňa

 

Rok výroby: 1968, výrobní číslo: 7304

Rekonstrukce: 1994/ ŽOS Česká Třebová

 

Výrobce: ČKD Praha

 

K vidění: v provozu

 

Depo/ DKV: LD Jihlava, 1997 DKV České Budějovice – služebna Jihlava, 1999 DKV Olomouc  – služebna Krnov, 2004 DKV Olomouc – služebna Olomouc, 2010 DKV Praha – služebna Praha Vršovice, 9/2014 DKV Olomouc – služebna Olomouc, 5/2016 odstavena pro nadbytečnost, 2/2017 lokomotiva oživena a 8.2.2017 převedena pod DKV Praha – služebna Vršovice, 26.1.2018 DKV Praha –  služebna Libeň horní nádraží

 

Majitel: ČD

 

Počet vyrobených kusů: 230

Počet rekonstruovaných: 60

 

Informace a údaje známé k datu: 27.1.2018.

 

Popis

Popis:

Výkon: 1102 kW

Motor: K 6 S 310 DR

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: Bo’Bo‘

Hmotnost ve službě: 75 t

Délka celková: 16 500 mm

Šířka: 3074 mm

Výška: 4103 mm

Průměr dvojkolí: 1000 mm

Rozvor podvozků: 2400 mm

Vzdálenost otočných čepů: 9000 mm

 

Historie, tento stroj má dvě prvenství:

1) z výroby má jako první stroj v horní části bočnice 12 prolisů

2) první sériově přestavěný kus lokomotivy z řady 751 na 749.

 

Rekonstrukcí byl změněn způsob vytápění. Místo parního generátoru byl dosazen teplovzdušný alternátor.

 

Foto

 

T 478.1001 – 002, rok výroby 1964, prototypy

T 478.1003 – 007, rok výroby 1966, 0.série

T 478.1008 – 092, rok výroby 1967, 1.série

T 478.1093 – 170, rok výroby 68-69, 2.série

T 478.1171 – 230, rok výroby 70-71, 3.série

 

Prameny a zdroje:

http://www.prototypy.cz/?rada=749

 

Spolek Přátel Zamračených

http://spz.huu.cz/

 

Skála, Bohumil, 25 let provozu ověřovací série lokomotiv T 478.1 v lokomotivním depu Praha Vršovice, LD Praha Vršovice, 1991