Popis:
Výkon: 1102 kW
Motor: K 6 S 310 DR
Palivo: diesel
Přenos výkonu: elektrický
Maximální rychlost: 100 km/h
Uspořádání pojezdu: Bo´Bo´
Hmotnost ve službě: 75 t
Délka celková: 16 500 mm
Šířka: 3074 mm
Výška: 4103 mm
Průměr dvojkolí: 1000 mm
Rozvor podvozků: 2400 mm
Vzdálenost otočných čepů: 9000 mm
Historie:
Rekonstrukce 1.: Lokomotiva 751 215-5 byla v roce 1994 přestavěna na 752 083-6. Rekonstrukcí byl odebrán parní generátor PG 500 a dosazen balast/ umělá zátěž/.
Rekonstrukce 2.: Lokomotiva 752 083-6 byla v roce 1995 přestavěna na 749 253-1. Při rekonstrukci byl dosazen teplovzdušný alternátor. Zároveň byl dosazen nový řídící mikroprocesor a dosazeno mnoho elektronických zařízení. Závěsky podvozků byly nahrazeny pryžokovovými sloupky.
T 478.1001 – 002, rok výroby 1964, prototypy
T 478.1003 – 007, rok výroby 1966, 0.série
T 478.1008 – 092, rok výroby 1967, 1.série
T 478.1093 – 170, rok výroby 68-69, 2.série
T 478.1171 – 230, rok výroby 70-71, 3.série
Prameny a zdroje:
http://www.prototypy.cz/?rada=749
http://spz.huu.cz/
Skála, Bohumil, 25 let provozu ověřovací série lokomotiv T 478.1 v lokomotivním depu Praha Vršovice, LD Praha Vršovice, 1991
http://www.kzc.cz/cz/