T 478.1215, 751 215-5, 752 083-6, 749 253-1

Označení: T 478.1215, 751 215-5, 752 083-6, 749 253-1

Rekonstrukce 1.: 752 083-6

Rekonstrukce 2.: 749 253-1

 

Přezdívka: Zamračená, Bardotka, Cecaňa

 

Stav: provozní

 

Rok výroby: 1971, výrobní číslo: 7707

Rekonstrukce 1.: 1994 ŽOS Česká Třebová 752 083-6

Rekonstrukce 2.: 1995 DKV Veselí nad Moravou 749 253-1

 

Výrobce: ČKD Praha

 

K vidění: na akcích – v provozu

 

Depo/ DKV: LD Brno dolní, 1974 Jihlava, 1992 Brno Maloměřice, 6/1995 Veselí nad Moravou, 3/1996 Veselí nad Lužnicí, 1997 české Budějovice, 2001 Meziměstí, 2005 Olomouc, 2010 Praha Vršovice, 4/2015 KŽC

 

Majitel: KŽC Doprava, s.r.o

 

Počet vyrobených kusů: 230

Počet rekonstruovaných: 60

 

Informace a údaje známé k datu 29.4.2017.

Popis

Popis:

 

Výkon: 1102 kW

Motor: K 6 S 310 DR

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: Bo´Bo´

Hmotnost ve službě: 75 t

Délka celková: 16 500 mm

Šířka: 3074 mm

Výška:  4103 mm

Průměr dvojkolí: 1000 mm

Rozvor podvozků: 2400 mm

Vzdálenost otočných čepů: 9000 mm

 

Historie:

Rekonstrukce 1.: Lokomotiva 751 215-5 byla v roce 1994 přestavěna na 752 083-6. Rekonstrukcí byl odebrán parní generátor PG 500 a dosazen balast/ umělá zátěž/.

 

Rekonstrukce 2.: Lokomotiva 752 083-6 byla v roce 1995 přestavěna na 749 253-1. Při rekonstrukci byl dosazen teplovzdušný alternátor. Zároveň byl dosazen nový řídící mikroprocesor a dosazeno mnoho elektronických zařízení. Závěsky podvozků byly nahrazeny pryžokovovými sloupky.

 

 

 

T 478.1001 – 002, rok výroby 1964, prototypy

T 478.1003 – 007, rok výroby 1966, 0.série

T 478.1008 – 092, rok výroby 1967, 1.série

T 478.1093 – 170, rok výroby 68-69, 2.série

T 478.1171 – 230, rok výroby 70-71, 3.série

 

 

Prameny a zdroje:

http://www.prototypy.cz/?rada=749

http://spz.huu.cz/

Skála, Bohumil, 25 let provozu ověřovací série lokomotiv T 478.1 v lokomotivním depu Praha Vršovice, LD Praha Vršovice, 1991

http://www.kzc.cz/cz/