T 478.2078, T478.2078, 752 078-6, 749 240-8

Označení: T 478.2078, 752 078-6

Rekonstrukce: 749 240-8

 

Stav: provozní

 

Přezdívka: Zamračená, Bardotka, Cecaňa

 

Rok výroby: 1970, výrobní číslo: 7568

Rekonstrukce: 1994/ ŽOS Česká Třebová

 

Výrobce: ČKD Praha

 

K vidění: v provozu, na akcích

 

Depo/ DKV: 1995 Veselí nad Moravou, 1997 Olomouc, 2001 Česká Třebová – služebna Letohrad, 2008 Česká Třebová – služebna Liberec, 2010 DKV Praha-služebna Praha-Vršovice, 2012 Stavební firma Kříž, Kladno

 

Majitel: Stavební firma Kříž

 

Počet vyrobených kusů: 82

Počet rekonstruovaných: 60

Popis

Popis:

Výkon: 1102 kW

Motor: K 6 S 310 DR

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: Bo´Bo´

Hmotnost ve službě: 75 t

Délka celková: 16 500 mm

Šířka: 3074 mm

Výška:  4103 mm

Průměr dvojkolí: 1000 mm

Rozvor podvozků: 2400 mm

Vzdálenost otočných čepů: 9000 mm

 

T 478.1001 – 002, rok výroby 1964, prototypy

T 478.1003 – 007, rok výroby 1966, 0.série

T 478.1008 – 092, rok výroby 1967, 1.série

T 478.1093 – 170, 2001-2052,  rok výroby 68-69, 2.série

T 478.1171 – 230, 2053-2082, rok výroby 70-71, 3.série

 Rekonstrukcí byl změněn způsob vytápění. Místo zatížení (balastu) byl vložen topný alternátor TA 415. Stroj byl dovybaven rozvaděčem pro elektrické topení a elektronickým regulátorem výkonu GC 75P. Na čela vozidel byly přidány topné kabely.

 

Prameny a zdroje:

http://www.prototypy.cz/?rada=749

http://spz.huu.cz/

Skála, Bohumil, 25 let provozu ověřovací série lokomotiv T 478.1 v lokomotivním depu Praha Vršovice, LD Praha Vršovice, 1991