Menu Zavřeno

T 669.1072, T669.1072, 771 072-6, 771.072-6

Označení: T 669.1072, 771 072-6

 

Stav: provozní

 

Přezdívka: Čmelák

 

Rok výroby:  1970/ výrobní číslo: 803

 

Výrobce: Strojárske a metalurgické závody Dubnica nad Váhom

 

K vidění: v provozu

 

Depo/ DKV: RD Bratislava, RD Vrútky, 2005 SRT Žilina – služebna Čadca (Skalité), RD Žilina

 

Majitel: ZSSK Cargo (Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s.)

 

Počet vyrobených kusů: pro ČSD 207, pro průmysl 16

Označení: T 669.1072, 771 072-6

 

Stav: provozní

 

Přezdívka: Čmelák

 

Rok výroby:  1970/ výrobní číslo: 803

 

Výrobce: Strojárske a metalurgické závody Dubnica nad Váhom

 

K vidění: v provozu

 

Depo/ DKV: RD Bratislava, RD Vrútky, 2005 SRT Žilina – služebna Čadca (Skalité), RD Žilina

 

Majitel: ZSSK Cargo (Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s.)

 

Počet vyrobených kusů: pro ČSD 207, pro průmysl 16

Popis:

Výkon: 993 kW

Motor: K 6S 310 DR, generátor TD 802B, 6x trakční motory TE 006

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický ss

Maximální rychlost: 90 km/h

Uspořádání pojezdu: Co´ Co´

Hmotnost ve službě: 115,8 t

Délka celková: 17240 mm

Šířka:  3150 mm

Výška: 4637 mm

Průměr dvojkolí:  1050 mm

Rozvor podvozku: 4000 mm

Rozvor náprav: 3 nápravy s roztečí 2000 mm

Rozteč otočných čepů: 8660 mm.

 

 Jedná se o šesti nápravovou lokomotivu určenou pro těžký posun a nákladní dopravu. Není bez zajímavosti, že se objevila i v čele osobních vlaků.

 

 Po vyrobení dvou širokorozchodných/ 1520 mm/ prototypů ČME 3 pro SSSR a jednoho kusu pro ČSD/ T669.0001/ byla výroba strojů pro ČSD přesunuta do SMZ Dubnica nad Váhom. Továrna ČKD uspokojovala vývozní trhy a to převážně SSSR.

 

 Řada lokomotiv 770 a 771 se vzájemně liší hlavně jinou konstrukcí podvozku a zavěšením podvozků k rámu stroje.

 

 

Prameny a odkazy:

www.prototypy.cz

www.cdmuzeum.cz