T 478.1001, T478.1001, 751.001-9

Označení: T 478.1001, 751.001-9, první prototyp

Stav: provozní

Rok výroby: 1964, výrobní číslo: 6436

Výrobce: ČKD Praha

K vidění: na akcích, Brno

Depo/ DKV:LD Brno dolní, 1976 Veselí nad Moravou, 1987 Brno dolní, 1994 Brno – Maloměřice, 2011 DHV Lužná u Rakovníka – služebna Brno-Maloměřice

Majitel: ČD DHV

Počet vyrobených kusů T 478.1 a T 478.2: 312 ks

Popis

Popis:

Výkon: 1102 kW

Motor: K 6 S 310 DR

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický ss

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: Bo´ Bo´

Hmotnost ve službě: 76 t

Délka celková: 16500 mm

Šířka: 3074 mm

Výška: 4103 mm

Průměr dvojkolí: 1000 mm

Rozvor podvozků: 2400 mm

Vzdálenost otočných čepů: 9000 mm

 

Výroba:

 

T 478.1001 – 002, rok výroby 1964, prototypy

T 478.1003 – 007, rok výroby 1966, 0.série

T 478.1008 – 092, rok výroby 1967, 1.série

T 478.1093 – 170, rok výroby 1968-69, 2.série

T 478.1171 – 230, rok výroby 1970-71, 3.série

 

 

Prameny a zdroje:

 

http://www.prototypy.cz/?rada=749

 

Spolek Přátel Zamračených

http://spz.huu.cz/

 

Skála, Bohumil, 25 let provozu ověřovací série lokomotiv T 478.1 v lokomotivním depu Praha Vršovice, LD Praha Vršovice, 1991