Popis:
Výkon: 490 kW
Maximální rychlost: 35 km/h
Uspořádání pojezdu: D-n2
Rozvod: vnitřní Goochův
Hmotnost: 47,5 t
Hmotnost vyzbrojené: 55,1 t
Délka: 10.062 mm
Šířka: 2980 mm
Výška: 4.540 mm
Průměr spřažených kol: 1.100 mm
Tendr: 312.365
Hmotnost tendru 312.0: 15 t
Objem vodojemu: 12 m3
Objem uhláku: 6 m3
Hmotnost tendru vyzbrojeného: 32 t
Průměr dvojkolí: 995 mm
Celková délka s tendrem: 16.477 mm
Celková služební hmotnost s tendrem: 87,1 t
Lokomotiva 414.096 je jedinou provozní lokomotivou z celkově vyrobených 453 kusů!
Celkově se dochovaly pouze 3 lokomotivy této řady. Lokomotiva 414.096 v České republice a 2 neprovozní lokomotivy této řady v Rakousku a Slovinsku.
V Rakousku (Austria) v Railway Museum Strasshof ,, The Heizhaus” lokomotiva 55.5708 ÖBB (ex 73.79), vyrobená v roce 1887 lokomotivkou Wiener Neustadt (VrN) pod výrobním číslem 3168.
Ve Slovinsku (Slovenija) v Lublani (Ljubljana) je lokomotiva 133-005 JŽ ( ex73.372), vyrobená v roce 1906 lokomotivkou Maschinen-Fabrik Staatseisenbahn-Gesellschaft, Vídeň (StEG) pod výrobním číslem 3286.
Prameny a odkazy:
http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=2496
Kratochvíl, Miloš, KAFEMLEJNEK, ARCIVÉVODA A HELIGÓN, 1999, Vydol, Litoměřice, ISBN 80-902706-0-3