Menu Zavřeno

477.043

Označení: 477.043

 

Přezdívka: Papoušek

 

Stav: neprovozní

 

Rok výroby: 1955, výrobní číslo 3042

 

Výrobce: ČKD

 

K vidění: Muzeum ČD Lužná u Rakovníka a na akcích

 

Depo/ DKV: LD Praha Vršovice, LD Praha střed, 1959 LD České Budějovice, LD Valašské Meziříčí, 1961 RD Zvolen (fyzicky vozová stanice Brezno), od 1974 do 1979 LD Kolín (fyzicky Nymburk), 6/1979 Nymburk zrušena, 1979 odkup Teplárnou Malešice, 2000 odkup České dráhy a.s., od 11/2019 – 8/2020 neprovozní, 29. 08. 2020 provozní – první veřejná jízda po opravě, 21. 8. 2021 poslední jízda Chomutov – Lužná

 

Majitel: ČD a.s.

 

Počet vyrobených, rekonstruovaných či přeznačených kusů: 60

 

Informace a údaje známé k datu 22. 08. 2021.

 

Kategorie:

Popis:

Výkon:  1595 kW

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: 2´ D 2´ p3t

Rozvod: Heusinger

Hmotnost: 101,7 t

Hmotnost ve službě: 128,7 t

Délka: 17300 mm

Šířka: 3050 mm

Výška: 4570 mm

Průměr hnacích dvojkolí: 1624 mm

Průměr předních běhounů: 880 mm

Průměr zadních běhounů: 880 mm

 

Zachránce 477.043 je pan Ivo Bartosch. Lokomotivu zachránil před rozložením. Byla odkoupena Teplárnou Malešice jako vytápěcí kotel, ale tím se nikdy nestala. Díky péči byla provozní. V roce 2000 jí zpět odkoupily ČD.

 

 Historie: původně řada 476.1 38 kusů přečíslováno a rekonstruováno na 477.0. Od čísla 39 vyrobeno 22 kusů 477.0. Lokomotivy této řady jsou nejvýkonnější tendrové lokomotivy v Evropě. Uspořádání pojezdu vychází z lokomotiv řady 456.0 (Krasin).

 

Prameny a zdroje:

Malec Miroslav; Martínek Michal, Naše lokomotivy, Albatros, 1984.

 

Poznámky a archiv autora.