Popis:
Výkon: 47,8 kW
Původní motor: Breuer S6 (benzínový šestiválec s válci o průměru 115 mm a zdvihem 150 mm)
Motor po rekonstrukci pro podnik Vitana: T 103 (čtyřválcový naftový motor pro nákladní automobil Tatra 114)
Motor nynější: T 912 (šestiválcový naftový motor pro nákladní automobil Praga V3S)
Palivo: benzín
Palivo po rekonstrukci: diesel
Přenos výkonu: mechanický
Maximální rychlost: 25 km/h
Uspořádání pojezdu: B
Hmotnost vyzbrojené: 5,2 t
Délka celková: 3080 mm
Šířka: 3000 mm
Výška: 3230 mm
Průměr dvojkolí: 400 mm
Rozvor náprav: 2810 mm
Lokotraktor či posunovadlo Breuer je rámové konstrukce s kabinou uprostřed a na obou koncích s plošinou. Na plošinách je umístěn zvedák (hever) ovládaný z kabiny. Velmi úzká oboustranná kabina je umístěna uprostřed stroje a pod ní je uložen motor. Výkon je přenášen mechanicky na obě nápravy.
Jak to fungovalo: S plošinou se najelo pod vagón a pohyblivé oko šroubovky se zavěsilo na hák vagónu. Pohyblivé oko se ovládalo ručně z okénka kabiny. Zespodu na rám vagónu byl zvednut hever a započal posun. Díky tomuto systému vagón přivěšoval či odvěšoval z kabiny strojvedoucího.
Prameny a zdroje:
http://seznam-autobusu.cz/bmhd-foto/11957?carId=8136#photo
http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/breuer.htm
https://de.wikipedia.org/wiki/Breuer_Lokomotor
WAGNER, Jaroslav. Encyklopedie železnice. Motorové lokomotivy ČSD [1]. Praha: Corona, 2007, s. 115
http://www.sebtus.de/steckbrief_dsb_breuer.html
Pan Jiří Adamec
Národní technické muzeum v Praze, Výroční zpráva za rok 2004, Praha: NTM, 2005
http://motomuseum-hostalek.cz/index.php?grhead=2&nav=01&id_group=25&t=_art_print&id_art=614