Menu Zavřeno

T 669.0541, 770 541-1, S 2134

Označení: 770 541-1, Slovensko T 669.0541, Polsko S 2134

 

Stav: provozní

 

Přezdívka: Čmelák

 

Rok výroby:  1989/ výrobní číslo: 15824

 

Výrobce: ČKD

 

K vidění: v provozu

 

Depo/ DKV/ Podnik: Polsko, 2001 Slovnaft Bratislava, 7/ 2014 KDS Kladno

 

Majitel: KDS, Kladno (Kladenská dopravní a strojní s.r.o.)

 

Počet vyrobených kusů pro ČSD: 111

/ řada 770 celkem 111 kusů – /109 + přeznačení S 229 a T 669.0509/

a dále 57ks pro průmysl.

 

Informace a údaje známé k datu 1.9.2017.

Popis:

Výkon: 993 kW

Motor: K 6S 310 DR, generátor TD 802B, 6x trakční motory TE 006

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický ss

Maximální rychlost: 90 km/h

Uspořádání pojezdu: Co´ Co´

Hmotnost: 114,6 t

Délka celková: 17240 mm

Šířka:  3150 mm

Výška: 4637 mm

Průměr dvojkolí:  1050 mm

Rozvor podvozku: 4000 mm

Rozvor náprav: 3 nápravy s roztečí 2000 mm

Rozteč otočných čepů: 8660 mm

 

Tato lokomotiva nikdy nesloužila ve službách ČSD. Z výroby byla dodána jako průmyslová

lokomotiva do Polska.

 Jedná se o šesti nápravovou lokomotivu určenou pro těžký posun a nákladní dopravu. Není bez zajímavosti, že se objevila i v čele osobních vlaků.

 Po vyrobení dvou širokorozchodných/ 1520 mm/ prototypů ČME 3 pro SSSR a jednoho kusu pro ČSD/ T669.0001/ byla výroba strojů pro ČSD přesunuta do SMZ Dubnica nad Váhom. Továrna ČKD uspokojovala vývozní trhy a to převážně SSSR. Později ještě bylo z výroby ČKD dodáno několik kusů pro využití v průmyslu.

 Řada lokomotiv 770 a 771 se vzájemně liší hlavně jinou konstrukcí podvozku a zavěšením podvozků k rámu stroje.

 

Prameny a odkazy:

www.prototypy.cz

 

www.cdmuzeum.cz