Menu Zavřeno

T 478.1010, T478.1010, 751 010-0

Označení: T 478.1010, 751 010-0

 

Stav: provozní

 

Přezdívka: Zamračená, Bardotka, Cecaňa

 

Rok výroby: 1967, výrobní číslo: 7015

 

Výrobce: ČKD Praha

 

K vidění: pronájem Výzkumný Ústav Železniční, a.s. (VUZ)

 

Depo/ DKV: Praha Vršovice, 1971 Praha Libeň, 1994 České Budějovice,

 2001 Liberec, 2005 neprovozní, odstavena a zrušena, 10/ 2006 převoz do depozitáře NTM v Chomutově, 2007odkup NTM, 7.5.2010 provozní lokomotiva slavnostně představena po opravě financované Výzkumným Ústavem Železničním (VUZ)

 

Majitel: Národní technické muzeum (NTM)

 

Počet vyrobených kusů: 230

 

Informace a údaje známé k datu 19.5.2018.

Popis:

Výkon: 1102 kW

Motor: K 6 S 310 DR

Palivo: diesel

Přenos výkonu: elektrický

Maximální rychlost: 100 km/h

Uspořádání pojezdu: Bo’Bo’

Hmotnost ve službě: 75 t

Délka celková: 16 500 mm

Šířka: 3074 mm

Výška: 4103 mm

Průměr dvojkolí: 1000 mm

Rozvor podvozků: 2400 mm

Vzdálenost otočných čepů: 9000 mm

 

Výroba:

 

T 478.1001 – 002, rok výroby 1964, prototypy

T 478.1003 – 007, rok výroby 1966, 0.série

T 478.1008 – 092, rok výroby 1967, 1.série

T 478.1093 – 170, rok výroby 1968-69, 2.série

T 478.1171 – 230, rok výroby 1970-71, 3.série

 

 

Prameny a zdroje:

 

http://www.prototypy.cz/?rada=749

 

Spolek Přátel Zamračených

http://spz.huu.cz/

 

Skála, Bohumil, 25 let provozu ověřovací série lokomotiv T 478.1 v lokomotivním depu Praha Vršovice, LD Praha Vršovice, 1991