Popis:
Výkon: 360 kW
Typ trakčních motorů: 4x AD 3643 cP
Soustava: 1500 V ss
Regulace výkonu: odporová
Maximální rychlost: 50 km/h
Uspořádání pojezdu: Bo´ Bo´
Hmotnost ve službě: 48 t
Délka celková: 12.940 mm
Šířka: 2950 mm
Výška: 4500 mm
Průměr dvojkolí: 1050 mm
Rozvor náprav: 2600 mm
Rozteč otočných čepů: 5800 mm
Lokomotiva byla v roce 2016 opravena v ČMŽO Přerov.
Řadu E 422.0/ 100/ tvoří pouze 4 vyrobené lokomotivy. Po několika zamítnutých objednávkách nových lokomotiv bylo až v roce 1955 rozhodnuto o výrobě 4 kusů pro trať Rybník – Lipno nad Vltavou. Lokomotivy měly být převážně určeny pro dopravu nákladních vlaků. Lokomotivy byly dodány průběžně, během roku 1957.
Stroje jsou to atypické a se zavazadlovým prostorem uvnitř zcela ojedinělé. Jedná se o elektrický motorový vůz se vzhledem zmenšené lokomotivy E 140. Z této řady byl využit nejen design, ale i některé technické prvky.
Lokomotivy jsou konstruované ke specifickému regionálnímu využití. Vzhledem k jejich účelnosti, atypického provedení, době jejich vyrobení, je skutečně třeba smeknout/ vzdát úctu/ k jejich nadčasovému řešení. Vždyť poslední nasazovaný stroj 100.003-3 byl z pravidelné služby vyřazen v roce 2002.
Prameny a zdroje:
Mik-trainfoto, denda60, http://www.railtrains.sk/modules/AMS/print.php?storyid=1068
Václav Vyskočil, http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4446-Lokomotivy-rady-100-ex-E-4220/
Karel Mikolášek, http://bobinky.karel-loko.net/e423-0.htm
Jindřich Bek, Atlas lokomotiv II.díl, NADAS Praha 1971