Menu Zavřeno

464.008

Označení: 464.008

 

Přezdívka: Ušatá, Bulík

                                  

Stav: neprovozní – probíhá generální oprava ke zprovoznění

 

Rok výroby: 1935, výrobní číslo: 1667

 

Výrobce: ČKD Praha

 

K vidění: ne, Lužná u Rakovníka, v péči Výtopna Hradec Králové

 

Depo/ DKV: 12/1935 Chomutov, 1945 Praha Smíchov, 8/ 1959 Trutnov, 4/1971 Nymburk,

4/1972 Havlíčkův Brod, 5/1972 Kolín, 3/1978 Nymburk, 1979 zrušena a odstavena ve Všetatech, opravena pracovníky z LD Hradec Králové, 9/ 2018 neprovozní, 11/ 2021 zahájena oprava do provozního stavu

 

Majitel: ČD a.s.

 

Počet vyrobených kusů: 60

 

Tento stroj byl před sešrotováním zachráněn a opraven pracovníky z LD Hradec Králové.

 

 

Informace a údaje známé k datu 26. 1. 2024.

 

Kategorie:

 Popis:

 

Výkon: 1214 kW

Maximální rychlost: 90 km/h

Uspořádání pojezdu: 2´D 2´

Rozvod: Heusinger

Hmotnost: 89,2 t

Hmotnost vyzbrojené: 115,2 t

Délka:  15.330 mm

Šířka:  3.100 mm

Výška:  4.650 mm

Průměr spřažených dvojkolí: 1.624 mm

Průměr předních běhounů:  880 mm

Průměr zadních běhounů: 880 mm

 

Podobnost lokomotiv 464.0 s řadou 456.0 (známé pod přezdívkou Krasin) není náhodná.

Lokomotivy Krasin měly velké nápravové tlaky a tak nemohly jezdit na tratích s méně únosným svrškem. Vznikl tak požadavek dodat stroje 464.0 s menším nápravovým tlakem 14 tun, ale využitím stejných typizovaných dílů jako mají lokomotivy 456.0.

 O mnoho let později se stejným typem pojezdu vznikly lokomotivy řady 476.1, resp. 477.0

Papoušek.

 

Zdroj:

Jindřich Bek, Karel Kvarda, Atlas lokomotiv I., Nadas, 1970

http://www.vytopnahradec.cz/

Poznámky a archiv autora.