Popis:
Výkon: 550 kW
Motor: Caterpillar C27
Palivo: diesel
Přenos výkonu: hydrodynamický
Převodovka: tříměničová ČKD H 750 M
Maximální rychlost: 120 km/h (max. rychlost při měření 40km/h)
Uspořádání pojezdu: B´2´
Hmotnost vyzbrojeného vozu: 50,5 t
Délka celková: 24.790 mm
Šířka: 2.883 mm
Výška: 4.200 mm
Průměr dvojkolí: 900 mm
Rozvor podvozků: 2.300 mm
Vzdálenost otočných čepů: 16.900 mm
Přestavba:
Vůz 851 014-1 (M 286.1014) je kompletně přestavěn jako speciální měřící vůz. Vůz slouží k měření a diagnostice úrovňových a kvalitativních parametrů rádiového rozhraní GSM-R. Diagnostice traťové části národního LVZ (Liniového vlakového zabezpečovače), diagnostice ETCS, snímkování návěstidel a kontrolu funkce zařízeních snímajících teplotu kol a ložisek.
ex M 286.1014, 851 014-1
Přezdívka: Krokodýl
Rok výroby: 1968/ výrobní číslo 69769
Výrobce: Vagónka Studénka, n. p.
Depo/ DKV: LD Olomouc, 1995 DKV Olomouc, 2010 odkup SŽDC od ČD
Počet vyrobených kusů: 37
Popis:
Výkon max.: 588 kW (v provozu 515 kW)
Motor: ČKD KS 12V 170 DR
Palivo: diesel
Přenos výkonu: hydrodynamický
Převodovka: tříměničová ČKD H 750 M
Maximální rychlost: 110 km/h
Uspořádání pojezdu: B´2´
Hmotnost vyzbrojeného vozu: 50,5 t
Délka celková: 24.790 mm
Šířka: 2.883 mm
Výška: 4.200 mm
Průměr dvojkolí: 900 mm
Rozvor podvozků: 2.300 mm
Vzdálenost otočných čepů: 16.900 mm
Historie:
U vozidel M 262.1 byl, vzhledem k nemožnosti náhrady motorů a jejich dílů, snížen výkon na 515 kW. Také byl zaplombován maximální stupeň výkonu. Tím se mělo předejít nadměrnému opotřebení motoru.
Poslední dva kusy M 286.0051 a M 286.0052 již byly vyrobeny s novou převodovkou ČKD H 750 M a motorem KS 12V 170 DR o výkonu 588 kW. Později byly přečíslované na M 286.1038 a M 286.1039.
Prameny a odkazy:
https://www.tudc.cz/index.php/diagnosticke-prostredky/ertms/



















